wintersportswintersports
  • Biathlon
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Biegi narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Kombinacja norweska
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo figurowe
    • Podstawy
      • System oceniania
      • Soliści i pary sportowe: tabela wartości elementów
      • Soliści i pary sportowe: poziomy trudności
      • Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE
      • Pary taneczne: tabela wartości
      • Pary taneczne: poziomy trudności
      • Pary taneczne: wytyczne GOE
    • Elementy obowiązkowe 2025/2026
    • Solistki i soliści
    • Pary sportowe
    • Pary taneczne
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje Grand Prix
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo szybkie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Rekordy świata
    • Wyniki archiwalne
  • Narciarstwo alpejskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Skoki narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Igrzyska olimpijskie
    • Program Pekin 2022
    • Klasyfikacja medalowa Pekin 2022
    • Dyscypliny olimpijskie
    • Historia igrzysk
    • Klasyfikacja medalowa 1924-2022
    • Wyniki archiwalne
wintersportswintersports
Szukaj
  • Biathlon
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Biegi narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Kombinacja norweska
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo figurowe
    • Podstawy
    • Elementy obowiązkowe 2025/2026
    • Solistki i soliści
    • Pary sportowe
    • Pary taneczne
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje Grand Prix
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo szybkie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Rekordy świata
    • Wyniki archiwalne
  • Narciarstwo alpejskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Skoki narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Igrzyska olimpijskie
    • Program Pekin 2022
    • Klasyfikacja medalowa Pekin 2022
    • Dyscypliny olimpijskie
    • Historia igrzysk
    • Klasyfikacja medalowa 1924-2022
    • Wyniki archiwalne
Polecane
  • Kontakt
  • Polecane strony
  • Polityka prywatności
  • Podziękowania
© 2005-2023 sinhala
Strona głównaŁyżwiarstwo figurowePodstawySoliści i pary sportowe: wytyczne GOE

Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE

Zawartość
Wytyczne GOE dla solistów i par sportowychPozytywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowychNegatywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowychDodatkowe uwagiKomponenty

Wytyczne GOE dla solistów i par sportowych

Poziomy trudności oraz wskazówki do przyznawania Oceny Jakości Wykonania (GOE) na sezon 2025/2026 – Komunikat ISU nr 2701

Tekst oznaczony kursywą i podkreśleniem oznacza zawsze zmiany wprowadzone w przepisach w stosunku do poprzednich wytycznych.

Pozytywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowych

Poniższe wytyczne są stosowane razem (pozytywne z negatywnymi). Końcowe GOE wykonanego elementu jest rezultatem połączenia zarówno pozytywnych jak i negatywnych aspektów. Ważne jest aby końcowe GOE elementu odzwierciedlało zarówno aspekty pozytywne jak i wszelkie odjęcia, które mogą się zdarzyć.

Końcowe GOE jest obliczane poprzez rozważenie przez sędziów w pierwszej kolejności pozytywnych aspektów wykonanego elementu, ustalane dzięki temu jest wyjściowe GOE elementu, następnie sędziowie obniżają GOE zgodnie z wytycznymi o potencjalne błędy. Rezultat to końcowe GOE elementu.

Aby ustalić wyjściowe GOE sędziowie muszą rozważyć kryteria dla każdego wykonanego elementu. Każdy sędzia według własnego uznania może zdecydować o liczbie kryteriów dla każdej oceny, ale ogólne zalecenia są następujące:

  • Dla oceny +1: jedno kryterium
  • Dla oceny +2: dwa kryteria
  • Dla oceny +3: trzy kryteria
  • Dla oceny +4: cztery kryteria
  • Dla oceny +5: pięć lub więcej kryteriów

Dla oceny +4 i +5 pierwsze trzy kryteria zaznaczone pogrubioną czcionką muszą być spełnione.

Soliści i solistki

Elementy skokowe

  1. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra długość (wszystkie skoki w kombinacji lub sekwencji)
  2. dobry wyskok i lądowanie
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym rytm w kombinacji skoków lub sekwencji)
  4. kroki przed skokiem, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. bardzo dobra pozycja ciała od wyskoku do lądowania
  6. element pasujący do muzyki

Piruety

  1. dobra prędkość albo przyspieszenie podczas piruetu
  2. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (łącznie z wysokością i pozycją w powietrzu / lądowaniem po skoku do piruetu)
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. umiejętność umiejscowienia piruetu
  5. kreatywność i / lub oryginalność
  6. element pasujący do muzyki

Sekwencje kroków

  1. głębokie krawędzie, czyste kroki i obroty
  2. element pasujący do muzyki
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością 
  4. kreatywność ruchów ciała, w tym różne pozycje nogi wolnej
  5. dobre pokrycie tafli lodowej lub interesujący wzór sekwencji
  6. dobre przyśpieszenie i spowolnienie

Sekwencje choreograficzne

  1. element pasuje do muzyki i oddaje koncepcję/charakter programu
  2. kreatywność
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością
  4. zróżnicowane kierunki jazdy i wzór
  5. dobra przejrzystość i precyzja
  6. doskonałe zaangażowanie i kontrola całego ciała

Pary sportowe

Podnoszenia

  1. bardzo dobre wejście i lądowanie
  2. dobra prędkość, płynność i pokrycie lodu
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym obroty i zmiany pozycji)
  4. bardzo dobre pozycje w powietrzu
  5. płynna praca nóg partnera
  6. element pasujący do muzyki

Podnoszenia twistowe

  1. dobra wysokość partnerki w powietrzu
  2. czysty chwyt
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobre wejście i lądowanie
  5. bardzo dobra prędkość i płynność
  6. element pasujący do muzyki

Elementy skokowe

  1. bardzo dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  2. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra długość skoków (wszystkie skoki w kombinacji lub sekwencji)
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym rytm w kombinacji skoków lub sekwencji)
  4. kroki przed skokiem, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. dobry wyskok i lądowanie
  6. element pasujący do muzyki

Skoki wyrzucane

  1. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra odległość
  2. dobra prędkość, płynność i kontrola po wyrzucie i lądowanie
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. trudne, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. bardzo dobra pozycja powietrza
  6. element pasujący do muzyki

Piruety w oddzieleniu

  1. bardzo dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  2. dobra prędkość i / lub przyśpieszenie podczas piruetu
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (uwzględnić wysokość i pozycję w powietrzu/lądowania w skoku do piruetu)
  5. kreatywność 
  6. element pasujący do muzyki

Piruety w parze

  1. dobra kontrola przez oboje partnerów
  2. dobra prędkość i / lub przyspieszenie podczas piruetu
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (uwzględnić wysokość i pozycję w powietrzu/lądowania w skoku do piruetu)
  5. kreatywność
  6. element pasujący do muzyki

Spirale śmierci

  1. bardzo dobre pozycje obu partnerów
  2. dobra płynność i szybkość podczas spirali (łącznie z wejściem i wyjściem)
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobra kontrola przejścia do wymaganej pozycji i wyjście
  5. dobre krawędzie w wykonaniu partnera i partnerki
  6. element pasujący do muzyki

Sekwencje kroków

  1. głębokie krawędzie, czyste kroki i obroty
  2. element pasujący do muzyki
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością 
  4. dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  5. kreatywność ruchów ciała, w tym różne pozycje nogi wolnej
  6. dobre pokrycie tafli lodowej lub interesujący wzór sekwencji

Sekwencje choreograficzne

  1. element pasujący do muzyki i odzwierciedlający koncepcję / charakter programu
  2. kreatywność
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością
  4. zróżnicowane kierunki jazdy i wzór
  5. jedność
  6. doskonałe zaangażowanie i kontrola całego ciała

Negatywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowych

Elementy bez wartości będą sygnalizowane do panelu sędziowskiego, GOE takich elementów nie wpływa na rezultat.

W przypadku wielu błędów odpowiednie odjęcia będą dodawane. Jednak w przypadku par sportowych odjęcie przyznane za błąd jednego partnera lub ten sam błąd obu partnerów pozostaje takie samo.

Błędy oznaczone konkurencjanie mogą mieć wyjściowego GOE większego niż +2

Soliści i solistki

 

Ogólne
Element wykonany w całości lub częściowo jeżeli nie gra muzyka  -1 do -4  
 Elementy skokowe
Program krótki: element skokowy ze znakiem “*”  lub niezgodny z wymogami, końcowe GOE musi wynosić:  -5 Słaby wyskok -2 do -4
konkurencjaUpadek  -5

Euler wykonany jako przejście

-1 do -3

konkurencjaLądowanie na dwie nogi  -3 do -4 Zmiany krawędzi między skokami w kombinacji -1 do -2
konkurencjaPostawienie nogi wolnej dla utrzymania lądowania po skoku (ang. stepping out) -3 do -4 2 obroty trójkowe pomiędzy skokami (kombinacja / sekwencja skoków) -2 do -3
konkurencjaSkok zdegradowany (znak << ) -3 do -4 Słaba prędkość, wysokość, odległość, pozycja w powietrzu -1 do -3
Niepełna rotacja (znak < ) -2 do -3 Dotknięcie obiema rękami lodu w skoku -2 do -3
Niepełna rotacja – dokładnie ćwiartka (znak q) -2 Dotknięcie jedną ręką lub nogą wolną lodu (w tym między skokami) -1 do -2
konkurencjaWiele znaków „q” w kombinacji / sekwencji skoków -3 do -4 Utrata płynności / kierunku / rytmu pomiędzy skokami (kombinacja / sekwencja) -1 do -3
Niepełna rotacja (bez znaku)  -1 Słabe lądowanie (zła pozycja / krawędź/ skrobanie łyżwą lodu itp. -1 do -3
konkurencjaZła krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „e”) -2 do -4 Długie przygotowanie do skoku -1 do -3
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „!”) -1 do -2 Program dowolny: skok bez wartości w kombinacji / sekwencji skoków (bez znaku “*”) -3 do -4
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (bez znaku) -1    
Piruety
konkurencjaUpadek -5 Słaba / niezdarna / nieestetyczna pozycja / pozycje -1 do -3
konkurencjaBrak 1 lub 2 obrotów -1 do -2 Wolny piruet lub utrata prędkości w piruecie -1 do -3
konkurencjaBrak 3 lub więcej obrotów -3 do -4 Dotknięcie jedną ręką, dwiema rękami  lub nogą wolną lodu w skoku -1 do -3
konkurencjaZmiana nogi słabo wykonana (łącznie z krzywizną wejścia / wyjścia z wyjątkiem zmiany kierunku obrotów) -2 do -3 Utrata równowagi -1 do -3
konkurencjaSłaba pozycja lotu w powietrzu i / lub nieprawidłowe wejście do piruetu lub wyjście z piruetu  -2 do -3 Niewyważona liczba obrotów w piruecie ze zmianą nogi -1
Wędrowanie po lodzie (nieumiejscowiony piruet) -1 do -3 Słabe wyjście z piruetu -1 do -3
Brak zgodności z muzyką -1 do -3    
Sekwencje kroków
Program krótki: skoki z podstawowej listy z więcej niż jednym obrotem -1 Słaba jakość kroków i obrotów -1 do -3
konkurencjaUpadek -5 Słaba jakość pozycji ciała -1 do -3
konkurencjaCzęściowy lub całkowity brak zgodności z muzyką  -1 do -4 Utrata płynności / brak energii -1 do -3
Potknięcie -1 do -3 Słaby wzór -1 do -3
 Sekwencje choreograficzne 
konkurencjaUpadek   -5 Potknięcie -1 do -3
konkurencjaCzęściowy lub całkowity brak zgodności z muzyką  -1 do -4 Utrata płynności / brak energii -1 do -3
Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi  -2 do -3 Słaba jakość ruchów / pozycji -1 do -3
Słaby wzór -1 do -3 Brak podkreślenia choreografii  -1 do -3

Pary sportowe

Ogólne
Element wykonany w całości lub częściowo jeżeli nie gra muzyka  -1 do -4  
Podnoszenia
konkurencjaUpadek -5 Słaba prędkość i / lub pokrycie lodu -1 do -3
konkurencjaPoważne problemy w trakcie podnoszenia -3 Słabe obroty partnera i / lub zatrzymania obrotów -1 do -3
Niewielkie problemy w trakcie podnoszenia -1 do -2 Słabe lądowanie z podnoszenia -1 do -3
konkurencjaPoważne problemy w trakcie zejścia -3 do -4 Zbyt długie przejście do podstawowej pozycji lub jej odmiany -1 do -3
Niewielkie problemy w trakcie zejścia -1 do -2 Dotknięcie lodu nogą wolną -1
Partnerka rozpoczyna lub kończy podnoszenie na dwóch nogach -2 Długie przygotowanie do podnoszenia -1 do -2
Słabe pozycje w powietrzu lub w trakcie zejścia z podnoszenia -1 do -3 Słaby wyskok -1 do -3
Nieestetyczna pozycja / pozycje -1 do -3    
Podnoszenia twistowe
konkurencjaUpadek -5 Dotknięcie lodu nogą wolną -1
konkurencjaPoważne problemy przy złapaniu -3 do -4 Słaba wysokość lub odległość -1 do -3
Niewielkie problemy przy złapaniu -1 do -2 Słabe wyjście (słaba prędkość, poważne skrobanie lodu łyżwą, brak wybicia z czubka) -1 do -3
konkurencjaPartnerka ląduje na dwóch nogach -2 do -3 Słabe zejście (słaba prędkość, złe pozycje, niezdarne złapanie partnerki) -1 do -2
konkurencjaZdegradowany (znak <<) -2 do -4 Długie przygotowanie do podnoszenia -1 do -2
Elementy skokowe, skoki wyrzucane
konkurencjaUpadek -5 Słaba prędkość, wysokość, odległość, pozycja w powietrzu -1 do -3
konkurencjaLądowanie w skoku na dwóch nogach   -3 do -4 Duża odległość miedzy partnerami – elementy skokowe -1 do -3
konkurencjaPostawienie nogi wolnej dla utrzymania lądowania po skoku (ang. stepping out) -3 do -4 Słaby wyskok -2 do -4
konkurencjaSkok zdegradowany (znak << ) -3 do -4 Utrata płynności / kierunku / rytmu pomiędzy skokami (kombinacja / sekwencja) -1 do -3
Niepełna rotacja (znak < ) -2 do -3 Słaba pozycja partnera przy wyskoku – skok wyrzucany -1 do -2
Niepełna rotacja – dokładnie ćwiartka (znak q) -2 Słabe lądowanie (zła pozycja / krawędź/ skrobanie łyżwą lodu itp. -1 do -3
konkurencjaWiele znaków „q” w kombinacji skoków/sekwencji -3 do -4 Długie przygotowanie do skoku -1 do -3
Niepełna rotacja (bez znaku)  -1 Euler wykonany jako przejście  -1 do -3
konkurencjaZła krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „e”) -2 do -4 Dotknięcie obiema rękami lodu w skoku -2 do -3
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „!”) -1 do -2 Dotknięcie jedną ręką lub nogą wolną lodu (w tym między skokami) -1 do -2
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (bez znaku) -1 Brak synchronizacji -1 do -3
Nierówna liczba obrotów w skokach u obojga partnerów w jednym skoku -1 do -2 Zmiany krawędzi między skokami w kombinacji -1 do -2
Nierówna liczba obrotów w skokach u obojga partnerów w dwóch skokach -3 do -4 2 obroty trójkowe pomiędzy skokami (kombinacja skoków) -2 do -3
Piruety w oddzieleniu i w parze
konkurencjaUpadek -5 Słaba / niezdarna / nieestetyczna pozycja / pozycje -1 do -3
konkurencjaBrak 1 lub 2 obrotów -1 do -2 Wędrowanie po lodzie (nieumiejscowiony piruet) -1 do -3
konkurencjaBrak 3 lub więcej obrotów -3 do -4 Wolne wykonanie lub zredukowanie prędkości -1 do -3
konkurencjaSłabo wykonana zmiana nogi  -1 do -3 Zatrzymanie lub brak ciągłego ruchu podczas piruetu (z wyjątkiem zmiany kierunku obrotów) -1 do -2
konkurencjaSłaba pozycja lotu w powietrzu i / lub nieprawidłowe wejście do piruetu lub wyjście z piruetu  -2 do -3 Duża odległość między partnerami -1 do -3
Słabe wyjście z piruetu  -1 do -3 Brak synchronizacji -1 do -3
Dotknięcie lodu dwiema rękami  -2 Utrata równowagi -1 do -3
Dotknięcie lodu jedną ręką lub nogą wolną w skoku -1 do -2 Brak zgodności z muzyką -1 do -3
Spirale śmierci
konkurencjaUpadek -5 Jakakolwiek część ciała partnerki (oprócz włosów) dotyka lodu -1 do -2
Zła pozycja cyrkla (brak wbitego czubka itp.) -2 do -4 Wolna spirala śmierci lub redukcja prędkości -1 do -3
Słaba pozycja partnerki (zbyt wysoka / mniej niż 1 obrót w niskiej pozycji) lub partnera -1 do -3 Słabe wejście lub wyjście -1 do -3
Słaba jakość krawędzi u partnerki lub partnera -1 do-3    
Sekwencje kroków  
Program krótki: skoki z podstawowej listy z więcej niż jeden obrót -1 Słaba jakość kroków, obrotów, pozycji -1 do -3
konkurencjaUpadek -5 Słaby wzór -1 do -3
konkurencjaCzęściowy lub całkowity brak zgodności z muzyką -1 do -4 Słaba jakość pozycji ciała -1 do -3
Potknięcie -1 do -3 Utrata płynności i energii -1 do -3
    Brak synchronizacji i świadomości przestrzeni -1 do -3
Sekwencje choreograficzne
konkurencjaUpadek   -5 Potknięcie -1 do -3
konkurencjaCzęściowy lub całkowity brak zgodności z muzyką -1 do -4 Utrata płynności / brak energii -1 do -3
Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi  -2 do -3 Słaba jakość ruchów -1 do -3
Słaby wzór -1 do -3 Brak podkreślenia choreografii -1 do -3

Dodatkowe uwagi

Ocena GOE
W przypadku któregokolwiek z poniższych błędów, wyjściowe GOE nie może być wyższe niż +2:

  • Upadek
  • Lądowanie na dwóch nogach
  • Postawienie nogi wolnej w celu utrzymania lądowania w skoku
  • Zła krawędź wyskoku (znak “e”)
  • Skok zdegradowany (znak “<<“)
  • Skok bez przyznanej wartości w kombinacji/sekwencji (oprócz *) – w programie dowolnym
  • Nierówna liczba obrotów u partnerów w jednym lub więcej skokach
  • Poważne problemy podczas podnoszenia
  • Poważne problemy podczas złapania partnerki w podnoszeniu twistowym
  • Piruety z mniejszą niż wymagana liczbą obrotów  – w programie krótkim
  • Piruety ze zmianą nogi ze słabo wykonaną zmianą
  • Skoki do piruetu ze słabym wykonaniem i/lub niewłaściwym wejściem do piruetu lub wyjściem z piruetu
  • Sekwencja kroków lub sekwencja choreograficzna częściowo lub całkowicie niezgodna z muzyką
    • Wiele błędów w jakimkolwiek elemencie (np. w elemencie skokowym zarówno „!” jak i „<”, w piruecie zwalnianie oraz wędrowanie po lodzie)

Skoki

Skoki z brakiem rotacji:

  • Zdegradowany (<<):  Brak rotacji, ½ i więcej obrotu dokręcona na lodzie. Taki skok będzie oznaczony symbolem << i jest oceniany zgodnie z tabelą SOV jako skok o tej samej nazwie, ale z jednym obrotem mniej (np. 3A << będzie miał przyznaną wartość bazową 2A)
  • Niedokręcony (<): Brak rotacji więcej niż ¼ obrotu ale mniej niż ½ obrotu dokręcona na lodzie. Taki skok będzie oznaczony symbolem < i otrzyma 80% wartości bazowej, a sędziowie zredukują GOE. Wartości bazowe skoków ze znakiem “<” są wymienione osobno w tabeli SOV. 
  • Skok wylądowany w ostatniej ćwiartce (q): Panel techniczny wskaże taki skok za pomocą znaku „q”. Skok otrzyma pełną wartość bazową, a sędziowie zredukują GOE. 
  • Brakuje mniej niż ¼ obrotu: żaden znak tego nie wskaże. Skok otrzyma pełną wartość bazową, a sędziowie obniżą GOE.

Błędna krawędź we Flipie i Lutzu:

  • Dla przypomnienia Flip rozpoczyna się z krawędzi tyłem wewnątrz, Lutz z krawędzi tyłem zewnątrz.
  • Panel Techniczny sprawdza krawędź wyskoku i wskazuje błędy poprzez oznaczenia “e” (ang. edge, krawędź) i “!” (ang. attention, uwaga).
  • W przypadku poważnych błędów (np. jeżeli krawędź jest wyraźnie zła) skok otrzymuje oznaczenie „e”,  obniżona jest wartość bazowa skoku oraz GOE. Wartości bazowe skoków ze znakiem „e” są wymienione osobno w tabeli SOV.
  • W przypadku mniejszych błędów (np. jeżeli krawędź nie jest jasna) skok otrzymuje oznaczenie „!”, wartość bazowa skoku jest zachowana, obniżeniu ulega tylko GOE.

W programie krótkim solistów i solistek skoki niespełniające wymagań (w tym niewłaściwa liczba obrotów) nie będą miały wartości, ale zablokują miejsce na liście elementów, jeśli jest puste – czyli element nie otrzyma żadnych punktów; ponieważ nie jest dozwolona kombinacja dwóch skoków podwójnych, skok o mniejszej wartości po uwzględnieniu znaków <, <<, e nie będzie się liczył (np. 2Lz+2T*, 2T *+2Lo, 2Lz<+2T*, 2F<<*+2T).

W przypadku par sportowych oboje partnerzy muszą spełnić wymagania dotyczące skoków. Jeżeli wymagania nie zostaną spełnione przez jednego lub oboje partnerów, znaki i redukcja GOE dla obojga są takie same.

Pojedynczy Euler pomiędzy dwoma skokami z listy w kombinacjach skoków:

Pojedynczy Euler któremu brakuje pół obrotu lub więcej będzie uznany za zdegradowany (<<). W takim przypadku Sędziowie zastosują redukcję dla skoku zdegradowanego. Jeżeli w pojedynczym Eulerze będzie brakowało mniej niż pół obrotu, nie będzie to uznane przez Panel Techniczny za skok niedokręcony (<) lub jako wylądowany w ćwiartce (q). Jeżeli pojedynczy Euler nie zostanie wykonany czysto sędziowie obniżą GOE od -1 do -3

W programie krótkim końcowe GOE musi wynieść -5 jeżeli element skokowy ma oznaczenie “*” lub zostanie wykonany niezgodnie z wymogami, np. błędna liczba obrotów, powtórzenie skoku, lub kombinacja znaku ma oznaczenie +COMBO.

Słaby wyskok: Np. skok z odbiciem z czubka jest rozpoczęty z całej płozy, Toeloop wykonany jako Toe Axel, Salchow jest rozpoczęty z pomocą nogi wolnej na lodzie lub nadmierna rotacja na lodzie podczas wybicia.  

Program dowolny: Skok bez przyznanej wartości w kombinacji/sekwencji skoków (bez znaku “*”), np. 2F+T lub A+1Eu+3S. Jeżeli skok jest oznaczony “*” nie ma redukcji GOE.

Sekwencje skoków:

Sekwencja skoków składa się z dwóch lub trzech skoków o dowolnej liczbie obrotów, przy czym drugi i/lub trzeci skok jest skokiem typu Axel z bezpośrednim krokiem od lądowania pierwszego/drugiego skoku do startu skoku Axla. Jeden pełny obrót na lodzie pomiędzy skokami (wolna stopa może dotknąć lodu, ale bez przenoszenia ciężaru) utrzymuje element w ramach definicji sekwencji skoków. Skoki wykonane w sekwencji skoków otrzymują pełną wartość.

Piruety

Pozycja wagi: Jeśli noga wolna opada przez dłuższy czas podczas przygotowań do trudnej odmiany pozycji wagi, sędziowie zastosują redukcję GOE za „słabą / niezdarną / nieestetyczną pozycję / pozycje.

Trudne wejście i/lub trudne wyjście są częścią piruetu i mają wpływ na GOE elementu. W przypadku słabego wyjścia z piruetu redukcja GOE wynosi od -1 do -3.

W skokach do piruetu nie można dotknąć nogą wolną lodu podczas lądowania, w przypadku dotknięcia redukcja GOE wynosi od-1 do -3

W przypadku par sportowych zarówno dla piruetów w oddzieleniu jak i w parze wartości bazowe kombinacji piruetów z tylko dwoma bazowymi pozycjami (wykonane przynajmniej dwa obroty w każdej pozycji) są odzwierciedlone w tabeli SOV.

Sekwencje kroków

Kreatywność, w tym ruchy ciała i odmiany pozycji nogi wolnej: To pozytywne kryterium obejmuje kreatywne i różnorodne ruchy ciała oraz różne ustawienia nogi wolnej (do przodu, na boki, do tyłu/podparte lub niepodparte) podczas sekwencji kroków.

Sekwencja choreograficzna

Brak podkreślenia choreografii – Ruchy powinny odzwierciedlać i wspierać strukturę programu.

Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi: Ruchy łyżwiarskie powinny przedstawiać i podkreślać kompozycję programu. Nie powinno być luk pomiędzy ruchami łyżwiarskimi, wszystko powinno być ze sobą połączone.

Podnoszenia

Jeżeli rozpoczęcie podnoszenia jest wykonane na dwóch nogach  jako trudne wejście wówczas nie ma zastosowania redukcja za rozpoczęcie podnoszenia na dwóch nogach. Sędziowie nadal oceniają jakość odbicia, nawet jeśli dopuszcza się odbicie z dwóch nóg.

Kombinacja piruetów w parze

Obroty, podczas których partnerka jest podnoszona liczone są do całkowitej ilości obrotów.

W przypadku złego wyjścia z kombinacji piruetów w parze, redukcja GOE wynosi od -1 do -3.

Spirale śmierci

Jeżeli partnerka wykona mniej niż jeden obrót w niskiej pozycji, redukcja GOE wynosi od -1 do -3

Komponenty

Jeżeli w programie popełniony zostanie tylko jeden poważny błąd, maksymalna możliwa  ocena to 9,50.
Jeżeli w programie występują 2 lub więcej poważnych błędów, maksymalna możliwa  ocena to 8,75.

Poważnymi błędami są upadki i/lub błędy, które powodują przerwy podczas programu. Przerwa może być minimalna lub bardziej wyraźna i zauważalna. Błędy te muszą znaleźć odzwierciedlenie w ocenie przyznawanej za każdy komponent programu. Konsekwencje zależą od nasilenia i wpływu, jaki wywierają na płynność i ciągłość programu. Podobne ograniczenia muszą być stosowane do wszystkich poziomów łyżwiarstwa od ekstremalnie ubogiego do wybitnego. Należy stosować się do poniższych wskazówek:

Kategoria Zakres ocen Definicja Błędy
Platynowa 10 Wybitny brak błędów
Diamentowa 9.75 Doskonały brak poważnych błędów
9.00 – 9.50* Doskonały jeden poważny błąd, który w minimalnym stopniu wpływa na wykonanie programu
Złota 8.00 – 8.75** Bardzo dobry dwa lub więcej poważnych błędów, które w minimalnym stopniu wpływają na wykonanie programu
7.00 – 7.75 Dobry *Gdy występuje tylko jeden poważny błąd, który w minimalnym stopniu wpływa na wykonanie programu, maksymalna możliwa  ocena to 9,50, jak wskazano powyżej.
Uwaga: aby powyższe miało zastosowanie, program jako całość nadal jest uznawany za „Doskonały”.
**Jeśli występują 2 lub więcej poważnych błędów, które w minimalnym stopniu wpływają na wykonanie programu, maksymalna możliwa  ocena to 8,75.
Zielona 6.00 – 6.75 Powyżej średniej
5.00 – 5.75 Średni
Pomarańczowa 4.00 – 4.75 Poniżej średniej
3.00 – 3.75 Słaby
Czerwona 2.00 – 2.75 Ubogi
1.00 – 1.75 Bardzo ubogi
0.25 – 0.75 Ekstremalnie ubogi

Uwaga: błąd popełniony przez oboje partnerów, występujący w tym samym czasie lub nie (np. upadek u obojga) musi być traktowany jako dwa błędy. Ta podstawowa zasada ma zastosowanie również wtedy, gdy błędy występują w elemencie i/lub poza elementem.

Zobacz również:

  • Podstawy
  • System oceniania
  • Soliści i pary sportowe: tabela wartości elementów
  • Soliści i pary sportowe: poziomy trudności
  • Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE
  • Pary taneczne: tabela wartości
  • Pary taneczne: poziomy trudności
  • Pary taneczne: wytyczne GOE
wintersportswintersports
Polecane
  • FIS
  • ISU
  • IBU
  • Milano2026
© 2005-2025 sinhala
  • Kontakt
  • Polecane strony
  • Polityka prywatności
  • Podziękowania
Zarządzaj zgodami plików cookie

Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej oraz w celach statystycznych. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na używanie tych plików.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyczne
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}
Witamy ponownie!

Zaloguj się

Username or Email Address
Password

Lost your password?