• FIS
  • ISU
  • IBU
  • Pekin 2022
wintersportswintersports
  • Biathlon
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Biegi narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Kombinacja norweska
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo figurowe
    • Podstawy
      • System oceniania
      • Soliści i pary sportowe: tabela wartości elementów
      • Soliści i pary sportowe: poziomy trudności
      • Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE
      • Pary taneczne: tabela wartości
      • Pary taneczne: poziomy trudności
      • Pary taneczne: wytyczne GOE
    • Podstawy i system ocen
    • Elementy obowiązkowe 2023/2024
    • Solistki i soliści
    • Pary sportowe
    • Pary taneczne
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje Grand Prix
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo szybkie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Rekordy świata
    • Wyniki archiwalne
  • Narciarstwo alpejskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Skoki narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Igrzyska olimpijskie
    • Program Pekin 2022
    • Klasyfikacja medalowa Pekin 2022
    • Dyscypliny olimpijskie
    • Historia igrzysk
    • Klasyfikacja medalowa 1924-2022
    • Wyniki archiwalne
wintersportswintersports
Szukaj
  • Biathlon
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Biegi narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Kombinacja norweska
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo figurowe
    • Podstawy
      • System oceniania
      • Soliści i pary sportowe: tabela wartości elementów
      • Soliści i pary sportowe: poziomy trudności
      • Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE
      • Pary taneczne: tabela wartości
      • Pary taneczne: poziomy trudności
      • Pary taneczne: wytyczne GOE
    • Podstawy i system ocen
    • Elementy obowiązkowe 2023/2024
    • Solistki i soliści
    • Pary sportowe
    • Pary taneczne
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje Grand Prix
    • Wyniki archiwalne
  • Łyżwiarstwo szybkie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Rekordy świata
    • Wyniki archiwalne
  • Narciarstwo alpejskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Skoki narciarskie
    • Zasady
    • Kalendarz / Wyniki
    • Klasyfikacje
    • Wyniki archiwalne
  • Igrzyska olimpijskie
    • Program Pekin 2022
    • Klasyfikacja medalowa Pekin 2022
    • Dyscypliny olimpijskie
    • Historia igrzysk
    • Klasyfikacja medalowa 1924-2022
    • Wyniki archiwalne
Polecane
  • FIS
  • ISU
  • IBU
  • Pekin 2022
  • Kontakt
  • Polecane strony
  • Polityka prywatności
  • Podziękowania
© 2005-2023 sinhala
Strona głównaŁyżwiarstwo figurowePodstawySoliści i pary sportowe: wytyczne GOE

Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE

Zawartość
Wytyczne GOE dla solistów i par sportowychPozytywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowychNegatywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowychDodatkowe uwagiKomponenty

Wytyczne GOE dla solistów i par sportowych

Poziomy trudności oraz wskazówki do przyznawania Oceny Jakości Wykonania (GOE) na sezon 2023/2024 – Komunikat ISU nr 2558

Tekst oznaczony kursywą oznacza zawsze zmiany wprowadzone w przepisach w stosunku do poprzedniego sezonu.

Pozytywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowych

Poniższe wytyczne są stosowane razem (pozytywne z negatywnymi). Końcowe GOE wykonanego elementu jest rezultatem połączenia zarówno pozytywnych jak i negatywnych aspektów. Ważne jest aby końcowe GOE elementu odzwierciedlało zarówno aspekty pozytywne jak i wszelkie odjęcia, które mogą się zdarzyć.

Końcowe GOE jest obliczane poprzez rozważenie przez sędziów w pierwszej kolejności pozytywnych aspektów wykonanego elementu, ustalane dzięki temu jest wyjściowe GOE elementu, następnie sędziowie obniżają GOE zgodnie z wytycznymi o potencjalne błędy. Rezultat to końcowe GOE elementu.

Aby ustalić wyjściowe GOE sędziowie muszą rozważyć kryteria dla każdego wykonanego elementu. Każdy sędzia według własnego uznania może zdecydować o liczbie kryteriów dla każdej oceny, ale ogólne zalecenia są następujące:

  • Dla oceny +1: 1 kryterium
  • Dla oceny +2: 2 kryteria
  • Dla oceny +3: 3 kryteria
  • Dla oceny +4: 4 kryteria
  • Dla oceny +5: 5 lub więcej kryteriów

Dla oceny +4 i +5 pierwsze trzy kryteria zaznaczone pogrubioną czcionką muszą być spełnione.

Soliści i solistki

Elementy skokowe

  1. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra długość (wszystkie skoki w kombinacji lub sekwencji)
  2. dobry wyskok i lądowanie
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym rytm w kombinacji skoków lub sekwencji)
  4. kroki przed skokiem, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. bardzo dobra pozycja ciała od wyskoku do lądowania
  6. element pasujący do muzyki

Piruety

  1. dobra prędkość albo przyspieszenie podczas piruetu
  2. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (łącznie z wysokością i pozycją w powietrzu / lądowaniem po skoku do piruetu)
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. umiejętność umiejscowienia piruetu
  5. kreatywność i / lub oryginalność
  6. element pasujący do muzyki

Sekwencje kroków

  1. głębokie krawędzie, czyste kroki i obroty
  2. element pasujący do muzyki
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością 
  4. kreatywność ruchów ciała, w tym różne pozycje nogi wolnej
  5. dobre pokrycie tafli lodowej lub interesujący wzór sekwencji
  6. dobre przyśpieszenie i spowolnienie

Sekwencje choreograficzne

  1. kreatywność
  2. element pasuje do muzyki i oddaje koncepcję/charakter programu
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością
  4. dobre pokrycie tafli lodowej lub ub interesujący wzór sekwencji
  5. dobra przejrzystość i precyzja
  6. doskonałe zaangażowanie i kontrola całego ciała

Pary sportowe

Podnoszenia

  1. bardzo dobre wejście i lądowanie
  2. dobra prędkość, płynność i pokrycie lodu
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym obroty i zmiany pozycji)
  4. bardzo dobre pozycje w powietrzu
  5. płynna praca nóg partnera
  6. element pasujący do muzyki

Podnoszenia twistowe

  1. dobra wysokość partnerki w powietrzu
  2. czysty chwyt
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobre wejście i lądowanie
  5. bardzo dobra prędkość i płynność
  6. element pasujący do muzyki

Elementy skokowe

  1. bardzo dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  2. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra długość skoków (wszystkie skoki w kombinacji lub sekwencji)
  3. wykonanie bez wysiłku (w tym rytm w kombinacji skoków lub sekwencji)
  4. kroki przed skokiem, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. dobry wyskok i lądowanie
  6. element pasujący do muzyki

Skoki wyrzucane

  1. bardzo dobra wysokość i bardzo dobra odległość
  2. dobra prędkość, płynność i kontrola po wyrzucie i lądowanie
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. trudne, niespodziewane lub twórcze wejście
  5. bardzo dobra pozycja powietrza
  6. element pasujący do muzyki

Piruety w oddzieleniu

  1. bardzo dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  2. dobra prędkość i / lub przyśpieszenie podczas piruetu
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (uwzględnić wysokość i pozycję w powietrzu/lądowania w skoku do piruetu)
  5. kreatywność i / lub oryginalność
  6. element pasujący do muzyki

Piruety w parze

  1. dobra kontrola przez oboje partnerów
  2. dobra prędkość i / lub przyspieszenie podczas piruetu
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobrze kontrolowana, czysta pozycja / pozycje (uwzględnić wysokość i pozycję w powietrzu/lądowania w skoku do piruetu)
  5. kreatywność i / lub oryginalność
  6. element pasujący do muzyki

Spirale śmierci

  1. bardzo dobre pozycje obu partnerów
  2. dobra płynność i szybkość podczas spirali (łącznie z wejściem i wyjściem)
  3. wykonanie bez wysiłku
  4. dobra kontrola przejścia do wymaganej pozycji i wyjście
  5. dobre krawędzie w wykonaniu partnera i partnerki
  6. element pasujący do muzyk

Sekwencje kroków

  1. głębokie krawędzie, czyste kroki i obroty
  2. element pasujący do muzyki
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością 
  4. dobre zgranie i odległość pomiędzy partnerami
  5. kreatywność ruchów ciała, w tym różne pozycje nogi wolnej
  6. dobre pokrycie tafli lodowej lub interesujący wzór sekwencji

Sekwencje choreograficzne

  1. kreatywność
  2. element pasujący do muzyki i odzwierciedlający koncepcję / charakter programu
  3. wykonanie bez wysiłku z dobrą energią, płynnością
  4. dobre pokrycie tafli lodowej lub ciekawy rysunek
  5. dobra przejrzystość i precyzja
  6. doskonałe zaangażowanie i kontrola całego ciała

Negatywne aspekty GOE dla solistów, solistek i par sportowych

Elementy bez wartości będą sygnalizowane do panelu sędziowskiego, GOE takich elementów nie wpływa na rezultat.

W przypadku wielu błędów odpowiednie odjęcia będą dodawane. Jednak w przypadku par sportowych odjęcie przyznane za błąd jednego partnera lub ten sam błąd obu partnerów pozostaje takie samo.  

Soliści i solistki

 Elementy skokowe
Program krótki: element skokowy niezgodny z wymogami, końcowe GOE musi wynosić:  -5 Skok zdegradowany (znak << ) -3 do -4
Upadek  -5 Niepełna rotacja (znak < ) -2 do -3
Lądowanie na dwie nogi  -3 do -4 Niepełna rotacja – dokładnie ćwiartka (znak q) -2
Postawienie nogi wolnej dla utrzymania lądowania po skoku (ang. stepping out) -3 do -4 Wiele znaków „q” w kombinacji skoków/sekwencji -3 do -4
2 obroty trójkowe pomiędzy skokami (kombinacja skoków) -2 do -3 Niepełna rotacja (bez znaku)  -1
Zmiany krawędzi między skokami w kombinacji -1 do -2 Słaba prędkość, wysokość, odległość, pozycja w powietrzu -1 do -3
Zła krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „e”) -2 do -4 Dotknięcie obiema rękami lodu w skoku -2 do -3
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „!”) -1 do -2 Dotknięcie jedną ręką lub nogą wolną lodu (w tym między skokami) -1 do -2
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (bez znaku) -1 Utrata płynności / kierunku / rytmu pomiędzy skokami (kombinacja / sekwencja) -1 do -3
Słaby wyskok -2 do -4 Słabe lądowanie (zła pozycja / krawędź/ skrobanie łyżwą lodu itp.  

Euler wykonany jako przejście

-1 do -2

Długie przygotowanie do skoku -1 do -3
Piruety
Upadek -5 Słaba / niezdarna / nieestetyczna pozycja / pozycje -1 do -3
Dotknięcie jedną ręką, dwiema rękami  lub nogą wolną lodu w skoku -1 do -3 Wolny piruet lub utrata prędkości w piruecie -1 do -3
Słaba pozycja lotu w powietrzu (skok do piruetu / wejście do piruetu) -1 do -3 Zmiana nogi słabo wykonana (łącznie z krzywizną wejścia / wyjścia z wyjątkiem zmiany kierunku obrotów) -1 do -3
Słabe wyjście z piruetu -1 do -3 Mniej obrotów niż wymagana liczba -1 do -3
Niewłaściwe wejście lub lądowanie w skoku do piruetu -1 do -2 Niewyważona liczba obrotów w piruecie ze zmianą nogi -1
Wędrowanie po lodzie (nieumiejscowiony piruet) -1 do -3    
Utrata równowagi -1 do -3    
Sekwencje kroków
Program krótki: skoki z podstawowej listy z więcej niż jednym obrotem -1 Słaba jakość kroków i obrotów -1 do -3
Upadek -5 Słaba jakość pozycji ciała -1 do -3
Brak zgodności z muzyką  -2 do -4 Utrata płynności i energii -1 do -3
Potknięcie -1 do -3 Słaby wzór -1 do -3
 Sekwencje choreograficzne 
Upadek   -5 Potknięcie -1 do -3
Brak zgodności z muzyką  -2 do -4 Utrata płynności i energii -1 do -3
Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi  -2 do -3 Słaba jakość ruchów -1 do -3
Brak kreatywności -1 do -3    

Pary sportowe

Podnoszenia
Upadek -5 Słaba prędkość i / lub pokrycie lodu -1 do -3
Poważne problemy w trakcie podnoszenia -3 Słabe obroty partnera i / lub zatrzymania obrotów -1 do -3
Niewielkie problemy w trakcie podnoszenia -1 do -2 Słabe lądowanie z podnoszenia -1 do -3
Poważne problemy w trakcie zejścia -3 do -4 Zbyt długie przejście do podstawowej pozycji lub jej odmiany -1 do -3
Niewielkie problemy w trakcie zejścia -1 do -2 Dotknięcie lodu nogą wolną -1
Partnerka rozpoczyna lub kończy podnoszenie na dwóch nogach -2 Długie przygotowanie do podnoszenia -1 do -2
Słabe pozycje w powietrzu lub w trakcie zejścia z podnoszenia -1 do -3 Słaby wyskok -1 do -3
Podnoszenia twistowe
Upadek -5 Zdegradowany (znak <<) -2 do -4
Poważne problemy przy złapaniu -3 do -4 Słaba wysokość lub odległość -1 do -3
Niewielkie problemy przy złapaniu -1 do -2 Słabe wyjście (słaba prędkość, poważne skrobanie lodu łyżwą, brak wybicia z czubka) -1 do -3
Partnerka ląduje na dwóch nogach -2 do -3 Słabe zejście (słaba prędkość, złe pozycje, niezdarne złapanie partnerki) -1 do -2
Dotknięcie lodu nogą wolną -1 Długie przygotowanie do podnoszenia -1 do -2
Elementy skokowe, skoki wyrzucane
Upadek -5 Słaba prędkość, wysokość, odległość, pozycja w powietrzu -1 do -3
Lądowanie w skoku na dwóch nogach   -3 do -4 Duża odległość miedzy partnerami – elementy skokowe -1 do -3
Postawienie nogi wolnej dla utrzymania lądowania po skoku (ang. stepping out) -3 do -4 Słaby wyskok -2 do -4
Nierówna liczba obrotów w skokach u obojga partnerów -1 do -2 Utrata płynności / kierunku / rytmu pomiędzy skokami (kombinacja / sekwencja) -1 do -3
Skok zdegradowany (znak << ) -3 do -4 Słaba pozycja partnera przy wyskoku – skok wyrzucany -1 do -2
Niepełna rotacja (znak < ) -2 do -3 Słabe lądowanie (zła pozycja / krawędź/ skrobanie łyżwą lodu itp. -1 do -3
Niepełna rotacja – dokładnie ćwiartka (znak q) -2 Długie przygotowanie do skoku -1 do -3
Wiele znaków „q” w kombinacji skoków/sekwencji -3 do -4 Euler wykonany jako przejście  -1 do -2
Niepełna rotacja (bez znaku)  -1 Dotknięcie obiema rękami lodu w skoku -2 do -3
2 obroty trójkowe pomiędzy skokami (kombinacja skoków) -2 do -3 Dotknięcie jedną ręką lub nogą wolną lodu (w tym między skokami) -1 do -2
Zła krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „e”) -2 do -4 Brak synchronizacji -1 do -3
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (znak „!”) -1 do -2 Zmiany krawędzi między skokami w kombinacji -1 do -2
Nieczysta krawędź wyjścia do skoku we Flipie / Lutzu (bez znaku) -1    
Piruety w oddzieleniu i w parze
Upadek -5 Słaba / niezdarna / nieestetyczna pozycja / pozycje -1 do -3
Dotknięcie obiema rękami lodu w skoku -2 Wędrowanie po lodzie (nieumiejscowiony piruet) -1 do -3
Dotknięcie jedną ręką lub nogą wolną lodu  -1 do -2 Słabo wykonana zmiana nogi  -1 do -3
Wolne wykonanie lub zredukowanie prędkości -1 do -3 Zatrzymanie lub brak ciągłego ruchu podczas piruetu (z wyjątkiem zmiany kierunku obrotów) -1 do -2
Duża odległość między partnerami -1 do -3 Słaba pozycja lotu w powietrzu (skok do piruetu / wejście do piruetu) -1 do -3
Nieprawidłowe wejście lub lądowanie w skoku do piruetu -1 do -2 Brak synchronizacji -1 do -3
Mniej obrotów niż wymagana liczba -1 do -3 Utrata równowagi -1 do -3
Słabe wyjście z piruetu -1 do -3    
Spirale śmierci
Upadek -5 Jakakolwiek część ciała partnerki (oprócz włosów) dotyka lodu -1 do -2
Zła pozycja cyrkla (brak wbitego czubka itp.) -2 do -4 Wolna spirala śmierci lub redukcja prędkości -1 do -3
Słaba pozycja partnerki (zbyt wysoka / mniej niż 1 obrót w niskiej pozycji) lub partnera -2 do -3 Słabe wejście lub wyjście -1 do -3
Słaba jakość krawędzi u partnerki lub partnera -2 do-3    
Sekwencje kroków  
Program krótki: skoki z podstawowej listy z więcej niż jeden obrót -1 Słaba jakość kroków, obrotów, pozycji -1 do -3
Upadek -5 Słaby wzór -1 do -3
Brak zgodności z muzyką   -2 do -4 Słaba jakość pozycji ciała -1 do -3
Potknięcie -1 do -3 Utrata płynności i energii -1 do -3
    Brak synchronizacji i świadomości przestrzeni -1 do -3
Sekwencje choreograficzne
Upadek   -5 Potknięcie -1 do -3
Brak zgodności z muzyką -2 do -4 Utrata płynności i energii -1 do -3
Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi  -2 do -3 Słaba jakość ruchów -1 do -3
Brak kreatywności -1 do -3    

Dodatkowe uwagi

Ocena GOE
W przypadku któregokolwiek z poniższych błędów, wyjściowe GOE nie może być wyższe niż +2:

  • Upadek
  • Lądowanie na dwóch nogach
  • Postawienie nogi wolnej w celu utrzymania lądowania w skoku
  • Zła krawędź wyskoku (znak “e”)
  • Skok zdegradowany (znak “<<“)
  • Poważne problemy podczas podnoszenia
  • Poważne problemy podczas złapania partnerki w podnoszeniu twistowym
  • Piruety z mniejszą niż wymagana liczbą obrotów (program krótki)
  • Piruety ze zmianą nogi ze słabą zmianą
  • Skoki do piruetu ze słabym wykonaniem
  • Sekwencja kroków lub sekwencja choreograficzna niezgodna z muzyką
  • Kilka błędów w jakimkolwiek elemencie (np. w elemencie skokowym zarówno „!” jak i „<”)

Skoki

Pojedynczy Euler pomiędzy dwoma skokami z listy w kombinacjach skoków: Pojedynczy Euler (1Eu) któremu brakuje pół obrotu lub więcej będzie zdegradowany (<<). W takim przypadku sędziowie zredukują GOE. Jeżeli Pojedynczemu Eulerowi brakuje mniej niż pół obrotu, nie zostanie on uznany przez Panel Techniczny za niedorotowany (<) lub wylądowany w ćwiartce (q). Jeśli Pojedynczy Euler nie jest wyraźnie wykonany lub jest wykonywany jako przeskok, Sędziowie  zastosują redukcję GOE.
W programie krótkim końcowe GOE musi wynosić -5, jeśli element skoku nie jest zgodny z wymaganiami. Oznacza to np., że element skokowy ma złą liczbę obrotów, skok jest powtarzany lub kombinacja skoków otrzymała znak +COMBO.

Skoki z brakiem rotacji:

  • Zdegradowany (<<):  Brak rotacji, ½ i więcej obrotu dokręcona na lodzie. Taki skok będzie oznaczony symbolem << i jest oceniany zgodnie z tabelą SOV jako skok o tej samej nazwie, ale z jednym obrotem mniej (np. 3A << będzie miał przyznaną wartość bazową 2A)
  • Niedokręcony (<): Brak rotacji więcej niż ¼ obrotu ale mniej niż ½ obrotu dokręcona na lodzie. Taki skok będzie oznaczony symbolem < i otrzyma 80% wartości bazowej, a sędziowie zredukują GOE. Wartości bazowe skoków ze znakiem “<” są wymienione osobno w tabeli SOV. 
  • Skok wylądowany w ostatniej ćwiartce (q): Panel techniczny wskaże taki skok za pomocą znaku „q”. Skok otrzyma pełną wartość bazową, a sędziowie zredukują GOE. 
  • Brakuje mniej niż ¼ obrotu: żaden znak tego nie wskaże. Skok otrzyma pełną wartość bazową, a sędziowie obniżą GOE.

Błędna krawędź we Flipie i Lutzu:

  • Dla przypomnienia Flip rozpoczyna się z krawędzi tyłem wewnątrz, Lutz z krawędzi tyłem zewnątrz.
  • Panel Techniczny sprawdza krawędź wyskoku i wskazuje błędy poprzez oznaczenia “e” (ang. edge, krawędź) i “!” (ang. attention, uwaga).
  • Jeżeli krawędź jest wyraźnie zła skok otrzymuje oznaczenie „e”,  obniżona jest wartość bazowa skoku oraz GOE. Wartości bazowe skoków ze znakiem „e” są wymienione osobno w tabeli SOV.
  • jeżeli krawędź nie jest jasna skok otrzymuje oznaczenie „!”, wartość bazowa skoku jest zachowana, obniżeniu ulega tylko GOE.
  • Wartości bazowe skoków ze znakiem „e” są wymienione osobno w tabeli SOV. 
  • Jeśli znaki < oraz „e” są przyznane dla tego samego skoku, wówczas należy zastosować wartości bazowe dla pozycji oznaczonych nazwą “< oraz e” w tabeli SOV. 

Piruety

Pozycja wagi: Jeśli noga wolna opada przez dłuższy czas podczas przygotowań do trudnej odmiany pozycji wagi, sędziowie zastosują redukcję GOE za „słabą / niezdarną / nieestetyczną pozycję / pozycje.

Trudne wejście i/lub trudne wyjście są częścią piruetu i mają wpływ na GOE elementu. W przypadku słabego wyjścia z korkociągu redukcja GOE wynosi od -1 do -3.

Sekwencje kroków

Kreatywność, w tym ruchy ciała i odmiany pozycji nogi wolnej: To pozytywne kryterium obejmuje kreatywne i różnorodne ruchy ciała oraz różne ustawienia nogi wolnej (do przodu, na boki, do tyłu/podparte lub niepodparte) podczas sekwencji kroków.

Sekwencja choreograficzna

Brak połączenia pomiędzy elementami choreograficznymi: Ruchy łyżwiarskie powinny przedstawiać i podkreślać kompozycję programu. Nie powinno być luk pomiędzy ruchami łyżwiarskimi, wszystko powinno być ze sobą połączone.

Kombinacja piruetów w parze

Obroty, podczas których partnerka jest podniesiona liczone są do całkowitej ilości obrotów.

Komponenty

Poważnymi błędami są upadki i/lub błędy, które powodują przerwy podczas programu. Przerwa może być minimalna lub bardziej wyraźna i zauważalna. Błędy te muszą znaleźć odzwierciedlenie w ocenie przyznawanej za każdy komponent programu. Konsekwencje zależą od nasilenia i wpływu, jaki wywierają na płynność i ciągłość programu. Podobne ograniczenia muszą być stosowane do wszystkich poziomów łyżwiarstwa od ekstremalnie ubogiego do wybitnego.Należy stosować się do poniższych wskazówek:

Kategoria Zakres ocen Definicja Błędy Maksymalna punktacja na komponent
Platynowa 10 Wybitny jeden poważny błąd maksymalna ocena za każdy komponent to 9,50
Diamentowa 9.00-9.75 Doskonały dwa lub więcej poważnych błędów maksymalna ocena za każdy komponent to 8,75
Złota 8.00 – 8.75 Bardzo dobry    
7.00 – 7.75 Dobry    
Zielona 6.00 – 6.75 Powyżej średniej    
5.00 – 5.75 Średni    
Pomarańczowa 4.00 – 4.75 Wystarczający    
3.00 – 3.75 Słaby    
Czerwona 2.00 – 2.75 Ubogi    
1.00 – 1.75 Bardzo ubogi    
0.25 – 0.75 Ekstremalnie ubogi    

 

Zobacz również:

  • Podstawy
  • System oceniania
  • Soliści i pary sportowe: tabela wartości elementów
  • Soliści i pary sportowe: poziomy trudności
  • Soliści i pary sportowe: wytyczne GOE
  • Pary taneczne: tabela wartości
  • Pary taneczne: poziomy trudności
  • Pary taneczne: wytyczne GOE
wintersportswintersports
Polecane
  • FIS
  • ISU
  • IBU
  • Pekin 2022
© 2005-2023 sinhala
  • Kontakt
  • Polecane strony
  • Polityka prywatności
  • Podziękowania
Zarządzaj zgodami plików cookie

Niniejsza strona używa plików cookies w celu optymalizacji korzystania ze strony internetowej oraz w celach statystycznych. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na używanie tych plików.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyczne
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Manage {vendor_count} vendors Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}
Witamy ponownie!

Zaloguj się

Lost your password?