Wytyczne GOE dla par tanecznych
Tekst oznaczony kursywą oznacza zawsze zmiany wprowadzone w przepisach w stosunku do poprzedniego sezonu.
Z uwagi na dużą zawartość aby odczytać całość poniższych tabel na mniejszych urządzeniach należy przesunąć w lewo/prawo tabelę lub suwak na dole.
Poziomy trudności oraz wskazówki do przyznawania Oceny Jakości Wykonania (GOE) na sezon 2024/2025 – Komunikat ISU nr 2630
Ocena Jakości Wykonania (GOE) elementy tańca obowiązkowego i tańce obowiązkowe 2024 / 2025
Pozytywne aspekty GOE
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Kroki utrzymywane przez wymaganą liczbę uderzeń | 25% lub mniej kroków nie zostało utrzymanych przez wymaganą liczbę uderzeń | 10% lub mniej kroków nie zostało utrzymanych przez wymaganą liczbę uderzeń | 100% kroków/krawędzi zostało utrzymanych przez wymaganą liczbę uderzeń (dla obojga partnerów) | |||
Uwaga: Krok jest elementem współdzielonym przy obliczaniu całkowitej liczby kroków, bez względu na to, czy błąd zrobił jeden, czy oboje partnerów) | ||||||
Upadki /Utrata kontroli z lub bez dodatkowego podparcia | jedno podparcie (dotknięcie lodu) / utrata kontroli | Lekka utrata kontroli / jedno podparcie (bez przerwy w wykonaniu elementu) | Brak | |||
Cechy poziomu | Podstawowe wykonanie – ogólnie poprawnie | 1-2 pozytywne cechy | 3-4 pozytywne cechy | 5-6 pozytywnych cech | 7-8 pozytywnych cech (brak cech negatywnych / błędów) | więcej niż 8 pozytywnych cech (brak cech negatywnych / błędów) |
Pozytywne cechy | ||||||
Wykonanie podczas całego elementu | ||||||
1. Dobra jakość – poprawność, czystość, głębokość i pewność krawędzi/kroków/obrotów | 2-4 | |||||
2. Wykonanie płynnie i bez wysiłku | 2 | |||||
3. Jedność i zgodność przez cały element | 2 | |||||
4. Utrzymany poślizg i płynność | 2 | |||||
5. Niuanse/akcenty odzwierciedlają charakter i styl wybranego rytmu | 1-2 | |||||
6. Linie ciała i postawa obojga partnerów stylowo zgodnie z wybranym rytmem | 1 | |||||
7. Trzymania i pozycje precyzyjnie, spójnie i bliskie odległości między partnerami | 1-2 | |||||
8. Timing dokładny w 100% | 2 | |||||
9. Maksymalne wykorzystanie powierzchni lodowiska przy prawidłowym wzorze | 2 |
Negatywne aspekty GOE
-5 | -4 | -3 | -2 | -1 | |
---|---|---|---|---|---|
Kroki utrzymywane przez wymaganą liczbę uderzeń | Więcej niż 50% kroków nie zostało utrzymanych przez wymaganą liczbę uderzeń | ||||
Uwaga: Krok jest elementem współdzielonym przy obliczaniu całkowitej liczby kroków, bez względu na to, czy błąd zrobił jeden, czy oboje partnerów) | |||||
Upadki /Utrata kontroli z lub bez dodatkowego podparcia |
Dwa upadki i / lub wiele poważnych błędów |
Jeden upadek lub poważne błędy |
Dwa potknięcia lub poważne błędy |
Potknięcie / dotknięcie lodu przez oboje partnerów lub brakuje do 25% elementu |
|
Cechy poziomu | Więcej negatywnych cech/błędów niż pozytywnych cech | ||||
Więcej niż 8 negatywnych cech | 7-8 negatywnych cech | 5-6 negatywnych cech | 3-4 negatywne cechy | 1-2 negatywne cechy | |
Negatywne cechy | |||||
Wykonanie podczas całego elementu | |||||
1. Słabe wykonanie i / lub element pracochłonny i / lub utrata kontroli z dodatkowym wsparciem lub bez | 1-4 | ||||
2. Nieprawidłowe kroki/obroty (dla każdego partnera ) Np.: Mohawk zamiast Choctaw |
1 |
||||
3. Brak jedności | 1-2 | ||||
4. Brak poślizgu i płynności | 1-3 | ||||
5. Nie odzwierciedla charakteru i stylu wybranego rytmu | 1-2 | ||||
6. Nierozpoczęte w przepisowym rytmie (dla każdej Sekcji / Sekwencji) | 2 | ||||
7. Trzymania i pozycje nieprawidłowe i / lub niekontrolowane i / lub zmienne odstępy między partnerami: mniej niż 50% wzorca 50% lub więcej wzoru |
1 2 |
||||
8. Nieprawidłowy wzór, w tym przekroczenie długiej osi gdy jest niedozwolone |
1-2 |
Ocena Jakości Wykonania (GOE) elementy wymagane 2024 / 2025
Pozytywne aspekty GOE
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Muzykalność | Ogólnie poprawnie | W strukturze muzycznej/wzorze rytmu | ||||
Upadki /Utrata kontroli | Jedno podparcie (dotknięcie lodu) / utrata kontroli | Lekka utrata kontroli / jedno podparcie (bez przerwy w wykonaniu elementu) | Brak | |||
Elementy choreograficzne | Jeżeli element choreograficzny otrzymuje oznaczenie “!” – redukcja GOE o 2 punkty (element otrzymuje nie więcej niż +3) | |||||
Cechy poziomu | Cechy pozytywne = cechy negatywne | Więcej cech pozytywnych niż negatywnych | ||||
1-2 pozytywne cechy | 3-4 pozytywne cechy | 5-6 pozytywnych cech | 7-8 pozytywnych cech (brak cech negatywnych/błędów) | więcej niż 8 pozytywnych cech (wszystkie cechy wykonane jako pozytywne) | ||
Pozytywne cechy | ||||||
Wykonanie podczas całego elementu | ||||||
1. Wykonanie płynnie i bez wysiłku | 2 | |||||
2. Element uwydatnia choreografię i/lub charakter wybranej muzyki i/lub rytmu. Element odzwierciedla niuanse w muzyce | 1-3 | |||||
3. Wejście/wyjście jest płynne i/lub nieoczekiwane i/lub kreatywne | 1 | |||||
4. Linie ciała i pozycje obojga partnerów są estetycznie zadowalające lub zgodne z charakterem | 1-2 | |||||
5. Element jest innowacyjny i / lub kreatywny | 1-3 | |||||
6. Jedność i zgodność przez cały element | 1-2 | |||||
7. Stałe i bliskie odstępy między partnerami sekw. kroków, STw, OFT, ChRS | 1-2 | |||||
8. Prędkość obrotów utrzymana lub przyspieszona RoLi, DSp, STw, Choreo El | 1-2 | |||||
9. Prędkość poruszania się po lodzie utrzymana lub zwiększona podczas wykonywania elementu | 1-2 | |||||
10. Czystość i pewność kroków i obrotów sekw. kroków, STw, OFT | 2 | |||||
11. Wyjście z płynną krawędzią wykonywane przez oboje partnerów na tym samym twizzlu, 1 za każdy twizzel | 1 lub 2 |
Negatywne aspekty GOE
-5 | -4 | -3 | -2 | -1 | |
---|---|---|---|---|---|
Muzykalność | Brak struktury muzycznej/wzoru rytmu, elementy choreograficzne nie odzwierciedlają wybranej muzyki, rytmu lub charakteru | ||||
Upadki /Utrata kontroli | Dwa upadki i / lub wiele poważnych błędów | Jeden upadek lub poważne błędy | Dwa potknięcia lub poważne błędy | Jedno potknięcie/dotknięcie lodu | |
Elementy choreograficzne | Jeżeli element choreograficzny otrzymuje oznaczenie “!” – redukcja GOE o 2 punkty (element otrzymuje nie więcej niż +3) | ||||
Cechy poziomu | Więcej negatywnych cech/błędów niż pozytywnych cech | ||||
Więcej niż 8 negatywnych cech | 7-8 negatywnych cech | 5-6 negatywnych cech | 3-4 negatywne cechy | 1-2 negatywne cechy | |
Negatywne cechy | |||||
Wykonanie podczas całego elementu | |||||
1. Słabe wykonanie i/lub element pracochłonny i/lub utrata kontroli z dodatkowym wsparciem lub bez | 1-4 | ||||
2. Element nie odzwierciedla choreografii wybranej muzyki/rytmu/charakteru | 1-3 | ||||
3. Słabe wejście / słabe wyjście (dla każdej cechy) | 1 | ||||
4. Pozuje lub porusza się niezręcznie lub nieestetycznie (dla każdego partnera) | 1-2 | ||||
5. Długa separacja przed/po wymaganych elementach | 2 | ||||
6. Wykonanie nierównoczesne i/lub brak jedności (dotyczy sekw. kroków, OFT, ChTw, STw (w przypadku STw dwie negatywne cechy na każdy twizzel) | 1-2 | ||||
7. Odległość w elemencie
|
1-2 | ||||
8. Brak lub zmniejszenie prędkości w obrotach RoLi, DSp, STw, Choreo El | 1-2 | ||||
9. Nie wykonane w miejscu DSp, StaLi | 1-2 | ||||
10. Nieprawidłowy wzór/umiejscowienie taniec rytmiczny: wszystkie elementy, taniec dowolny: sekw. kroków, ChSt | 1 | ||||
11. Włączenie niedozwolonych elementów sekw. kroków* , PSt, ChRS, DSp | 2 za każdy | ||||
12. Zatrzymania dłuższe niż dozwolone w danym elemencie: sekw. kroków , PSt, ChRS, ChSt | 2 |
* Taniec rytmiczny: trzymanie ręka w rękę (z wyjątkiem ChRS), pętle (z wyjątkiem jednej pętli w PSt i podczas ChRS), cofnięcia, zatrzymanie (a) w PSt (z wyjątkiem startu). Więcej niż jedno zatrzymanie i/lub na dłużej niż 5 sekund w sekwencji kroków w stylu B.
* Taniec dowolny: trzymanie ręka w rękę, pętle, zatrzymania, cofnięcia, rozdzielenie dłuższe niż 5 sekund.
Komponenty
Uwaga: błąd popełniony przez oboje partnerów, występujący w tym samym czasie lub nie (np. upadek u obojga) musi być traktowany jako dwa błędy. Uwaga: ta podstawowa zasada ma zastosowanie również wtedy, gdy błędy występują w elemencie i/lub poza elementem.
Poważnymi błędami są upadki i/lub błędy, które powodują przerwy podczas programu. Przerwa może być minimalna lub bardziej wyraźna i zauważalna. Błędy te muszą znaleźć odzwierciedlenie w ocenie przyznawanej za każdy komponent programu. Konsekwencje zależą od nasilenia i wpływu, jaki wywierają na płynność i ciągłość programu. Podobne ograniczenia muszą być stosowane do wszystkich poziomów łyżwiarstwa od ekstremalnie ubogiego do wybitnego. Należy stosować się do poniższych wskazówek:
Kategoria | Zakres ocen | Definicja | Błędy |
---|---|---|---|
Platynowa | 10 | Wybitny | brak błędów |
Diamentowa | 9.75 | Doskonały | brak poważnych błędów |
9.00 – 9.50* | Doskonały | jeden poważny błąd, który w minimalnym stopniu wpływa na wykonanie programu | |
Złota | 8.00 – 8.75** | Bardzo dobry | dwa lub więcej poważnych błędów, które w minimalnym stopniu wpływają na wykonanie programu |
7.00 – 7.75 | Dobry | *Gdy występuje tylko jeden błąd i błąd ten ma minimalny wpływ na program, możliwa jest maksymalna ocena 9,50, jak wskazano powyżej. Uwaga: aby powyższe miało zastosowanie, program jako całość nadal jest uznawany za „Doskonały”. **Jeśli występują 2 lub więcej błędów, a błędy te mają jedynie minimalny wpływ na program, możliwa jest maksymalna ocena 8,75. |
|
Zielona | 6.00 – 6.75 | Powyżej średniej | |
5.00 – 5.75 | Średni | ||
Pomarańczowa | 4.00 – 4.75 | Poniżej średniej | |
3.00 – 3.75 | Słaby | ||
Czerwona | 2.00 – 2.75 | Ubogi | |
1.00 – 1.75 | Bardzo ubogi | ||
0.25 – 0.75 | Ekstremalnie ubogi |